آکادمی هلپ کده
مجله تکنولوژی آموزشی | راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی وظایف مهمی را در مطب و کلینیک ایفا میکند و بدون آنها، دندانپزشکان، پرستاران دندانپزشکی و سایر متخصصان دندانپزشکی قادر به انجام وظایف کاری خود نخواهند بود. تجهیزات دندانپزشکی نشاندهنده یک سرمایهگذاری مالی قابل توجه را در برمیگیرد و اگر مشکلی پیش بیاید تعمیرات یا جایگزینی این لوازم، میتواند هزینهبر باشد. بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی از قسمتهای کوچک تشکیل شدهاند که کارهای داخلی پیچیده و حساسی را انجام میدهند و می توانند در اثر افزایش طول عمر وسیله و استفاده مداوم آسیب ببینند. تجهیزات معیوب، خطر بالقوهای را برای بیمار و کاربر به همراه دارد؛ ایران دنتال و مشکلات دندان به همین دلیل، اگر به دستورالعملهای سازنده دستگاه توجه نکنید،ناخواسته بیماران را در معرض خطر قرار میدهید. برای به حداقل رسیدن خطر خرابی تجهیزات دندانپزشکی ، باید بررسی کلیه تجهیزات، سن و آخرین تاریخ سرویس هر قطعه انجام شود. از سال 1998، این قانون تصویب شد که همه دستگاههای پزشکی باید علامت “CE” را داشته باشند تا نشان دهد محصول در بالاترین کیفیت ساخته شده است و طبق استانداردهای ایمنی و بهداشتی تولید شده است.
  1. رویش دندان ها
  2. شیلنگ های دو سوراخ و چهار سوراخ
  3. ارائه انواع درمانهای حاوی فلوراید
  4. Flat plastic
خیلی از افراد در این حالت آمالگام نقره ای را با کامپوزیت هم رنگ آن جایگزین میکنند. افراد برای زیباشدن دندانها به جای آمالگام نقره ای میتوانند از کامپوزیت برای رنگ دندان هم استفاده کنند که یک جایگزین خیلی بهتر به حساب می آید. کرادینگ یا اصلاح بهم ریختگی در دندانها را میگویند که بدون ارتودنسی نیز میتواند انجام شود. دندانپزشک زیبایی باتوجه به موارد ترمیمی، نامنظمی های موجود در دندانها را برطرف کرده و ظاهری زیبا را به شما هدیه میدهد. دندانپزشکان برای طراحی لبخند از عدد خاصی برای نسبت طلایی استفاده میکنند. از دیگر روش هاییکه برای دندانپزشک زیبایی برای زیباسازی و ترمیم دندانها استفاده میشود، استفاده از روکش های دندانی بوده و این کار از طریق روش های مختلفی انجام میشود. روکش های دندانی باتوجه به وضعیت دندانهای بیمار روی دندان ها قرار میگیرد. در صورتیکه دندان کشیده ود، برای جایگزین کردن ن باید دو دندان مجاور ناحیه بی دندانی به عنوان پایه درنظر گرفته شده و ناحیه وسط نیز پر بشود.

دانستنی های دندانپزشکی

جراحان دندانپزشک، کار های زیادی انجام می دادند؛ دندان ها را میکشیدند و جراحی های کوچک انجام میدادند، همچنین در کنار این کار ها به آرایشگری نیز می پرداختند. به علاوه زالو می انداختند و مومیایی میکردند. در دوره قاجاریه پزشکی در ایران پیشرفت چشمگیری یافت. طب ایران به تدریج از سنتی به اروپایی تبدیل شد. بر اساس تاریخ، طب مدرن ایران از مدرسه دارالفنون آغاز شده است. دندانپزشکی در آن زمان نیز بر پایه طب سنتی بود. برای درد دندان از داروهای گیاهی مانند روغن نخود، آب پیاز، شیره انجیر، تریاک و برای رفع آبسههای دندانی از صمغ کتیرا و باقلا و آرد گندم سرخ شده در روغن استفاده میشد. تجویز این گیاهان تماما بر اساس تجربه های افراد صورت می گرفت. کشیدن دندان ها نیز توسط آرایشگرها و یا افراد دیگر، بدون بی حسی و دردناک و وحشت آور انجام می شد. این کار به قدری در شهر ها عادی بود که افرادی در شهر این کار را به صورت دوره گرد در محلات انجام می دادند. آیا می توان از بی حسی یا داروها استفاده کرد؟ در حال حاضر، مطالعات متناقضی در مورد اثرات نامطلوب احتمالی داروهایی که در طول درمان دندانپزشکی استفاده می شوند روی جنین در حال رشد وجود دارد. اگر نیاز است در طول دوران بارداری تحت فرایندهای دندانپزشکی قرار بگیرید، بی حسی ها هنوز هم می توانند برای کمک به آرام شدن شما و عدم احساس کردن درد بدون هیچ خطری استفاده شوند. لازم است که دندانپزشک خود را از باردار بودن خود مطلع کنید تا بتواند بی حس کننده مناسبی برای شما انتخاب کند و دوز مناسب را برای شما استفاده کند. لیدوکائین متداول ترین دارو برای اقدامات دندانپزشکی است. لیدوکائین از جمله داروهای گروه B است و پس از تزریق از جفت عبور می کند. درمان های دندانپزشکی اغلب برای پیشگیری یا درمان عفونت نیاز به آنتی بیوتیک دارند. آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین، آموکسی سیلین، و کلیندامایسین، که برچسب دسته B برای بی خطر بودن در طول دوران بارداری دارند، ممکن است پس از فرایند برای شما تجویز شوند. در مراجعه به دندانپزشکی حتما وسایل و تجهیزات کار دندانپزشک نظر شما را به خود جلب نموده است. از یونیت یا صندلی بیمار گرفته تا وسایلی که دندانپزشک آنها را برای درمان دندان های شما استفاده می کند. اگر بار ها به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید به طور حتم دیده اید که دندانپزشک و دستیار او از چند وسایل همیشه استفاده می کنند. در این مقاله سعی شده است به معرفی چند وسیله و تجهیزات پرکاربرد دندانپزشکی بپردازیم. یونیت دندانپزشکی: اصلی ترین وسیله در هر دندانپزشکی صندلی بیمار یا یونیت می باشد. یونیت همان صندلیی است که هر فرد برای انجام درمان های خود روی آن می نشیند. در گذشته یونیت ها بسیار ساده و دستی بودند. به عنوان مثال دندانپزشک برای بلند کردن پشتی صندلی مجبور بود از اهرم دستی دستفاده کند. در صورتی که امروزه یونیت ها بسیار پیشرفته و با تکنولوژی جدید ساخته می شوند. هر کدام از قسمت های بالا خود به چند بخش مجزا تقسیم می شوند و کارایی آنها اغلب با دکمه های لمسی است.
  • ساکشن ها
  • سایر توضیحات
  • بررسی مشکلات جسمی مربوط به ناتوانی های پزشکی و رفتاری
  • زنجبیل برای سلامت دهان
  • پلاستیک اینسترومنت مسطح با نوک تفلون
  • برس های پرداخت را باید پس از مصرف ضد عفونی کرد
  • کالا و خدمات
  • لمینت دندان
همانطور که می دانید دندانپزشک بدون ابزار، همانند نقاش بدون قلم مو و رنگ استکه هر چند هنرمندی والامقام باشد نمی تواند اثری درخور توجه را از خود برجای بگذارد. به همین سبب آشنایی با ابزار و وسایل از اهم موارد در هر حرفه ای است. در پایان از مدیریت و پرسنل انتشارات شایان نمودار که در سالیان اخیر جهت اشاعه فرهنگ دندانپزشکی کشور، گام های ارزشمندی را برداشته اند، قدردانی می کنم. وسایل دندانپزشکی بخش ظریف و پیچیده ای از حرفه دندانپزشکی محسوب می شوند. همزمان با پیشرفت تکنولوژی در دنیا، وسایل دندانپزشکی نیز دچار تحول شده اند. کتاب حاضر پس از ویرایش دوم، در قالب یک راهنمای جیبی شامل وسایل پایه و قدیمی به همراه وسایل جدید و پیشرفته تر می باشد، همچنین فصل جدیدی به عنوان وسایل و تجهیزات استریلیزاسیون، به کتاب اضافه شده است. یک دندانپزشک باید در رابطه با تمامی وسایل، دانش کافی و جامع داشته باشد چرا که کار او به استفاده از همین وسایل وابسته است.

همه چیز درباره دندان و دندانپزشکی

شاید در ابتدای امر نگه داری از دندان های شیری چندان مهم به نظر نرسد زیرا با آمدن دندان های دائمی اثری از این دندان ها باقی نمی ماند. کودک باید از دندان های شیری خود تا بالا آمدن دندان های دائمی مراقبت کند، زیرا در صورت از دست دادن دندان های شیری زودتر از موعد تاثیر بسزایی روی شکل گیری دندان های دائمی خواهد داشت. پس مشکلات دندان در کودکان را جدی بگیرید و برای برطرف کردن مشکلات دهان و دندان کودکان خود لازم است به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید تا به طور کلی این مشکل برطرف شود. برخلاف سایر رشته های دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان رابطه دو طرفه پزشک و بیمار نیست، بلکه یک رابطه 3 طرفه بین پزشک، کودک و والدین کودک است. بدیهی است همکاری والدین کودک ( به صورتی که دندانپزشک کودک از ایشان می خواهد) در از بین بردن اضطراب و به آرامش رساندن دلبندشان نقش بسیار مهمی ایفا می کند. در صورت غیر همکار بودن کودک، به صبر و شکیبایی بیشتری از سوی والدین نیازمندیم تا شرایط روحی مناسب برای کودک جهت درمان فراهم شود. دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندانمثلا اگر به دلیل مسائل مربوط به ویار، بیشتر از حد معمول کربوهیدرات (مثلا مواد غذایی شیرین) مصرف می کنید، این موضوع می تواند باعث پوسیدگی دندان هایتان در طول بارداری شود. همچنین بیماری صبحگاهی در زمان حاملگی (تهوع)، می تواند محیط دهان را اسیدی کند که در نهایت اگر مدیریت نشود باعث تحلیل مینای دندان و نازک شدن آن می شود. مادران باردار برای کنترل بهتر این موارد، علائم بوی بد دهان می توانند با مراجعه به یک مرکز درمانی که خدمات دندانپزشکی بارداری را انجام می دهند، به راحتی از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان پیشگیریی کنند. در برخی از زنان، ممکن است شاهد رشد بیش از حد بافتی، مخصوصاً در ناحیه لثه باشیم که اصطلاحاً با نام “تومور بارداری” شناخته می شود. این تومورها روی لثه ظاهر می شوند و بیشتر در سه ماهه دوم رخ می دهند. این برآمدگی های بافتی نشان دهنده سرطان یا بیماری جدی نیستند بلکه فقط مقداری تورم است که اغلب مربوط به شکل گیری و تجمع پلاک دندانی اضافی هستند.
  • مدیریت دندان های شیری
  • گیج نمایشگر هوا
  • آمالگام برنیشر
  • تجهیزات مطب
  • آینه دهانی و دسته
  • دارا بودن بهترین برندهای ایرانی و خارجی
  • میشود و تو میتوانی
  • بیماریهای روانی
بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری چه در دندانپزشکی و چه در محیط های عمومی دیگر، قرارنگرفتن در معرض ویروس کرونا است. دست هایتان را مکرر با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید. برای مثال در بدو ورود به دندانپزشکی و در صورتی که به اشیا اطراف دست زدید بلافاصله دستان خود را بشویید. در صورتی که دسترسی به روشویی و آب و صابون ندارید از دستمال های مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید. همراه داشتن پد الکلی نیز کمک کننده است. در برخی از مطب ها و کلینیک ها استند ضد عفونی دست را می توانید پیدا کنید و از آن برای ضد عفونی کردن دست ها استفاده کنید. در صورتی که مشاهده کردید شخصی عطسه کرد فورا دست و صورت خود را بپوشانید و از او فاصله بگیرید. از نزدیک شدن به افرادی که علائمی شبیه آنفولانزا دارند ، خودداری کنید. از تماس محافظت نشده با حیوانات به خصوص حیوانات وحشی خودداری کنید. در تجمعات انبوه حتما از ماسک استفاده کنید و از روبوسی و دست دادن با دیگران بپرهیزید.
تعداد بازدید : 27
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 11 مهر 1401 توسط احمد
صفحات وبلاگ
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : Tem98.Ir| قدرت گرفته از آرام بلاگ
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]